Truman FC, eerste footballwedstrijd en huiswerk. - Reisverslag uit Kirksville, Verenigde Staten van Frank Oude Avenhuis - WaarBenJij.nu Truman FC, eerste footballwedstrijd en huiswerk. - Reisverslag uit Kirksville, Verenigde Staten van Frank Oude Avenhuis - WaarBenJij.nu

Truman FC, eerste footballwedstrijd en huiswerk.

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 September 2011 | Verenigde Staten, Kirksville

Hey y'all!

We zijn inmiddels drie weken verder dus ik vond het wel weer tijd voor een update. Ik eindigde mijn vorige verslag met de eerste lesdag en het vooruitzicht op de try-outs van het clubsoccer team, dus laat ik daar de draad weer oppakken.
Toen ik mijn vorige verslag schreef had ik alleen nog General Psychology gehad. De andere drie vakken die ik volg zijn: English academic writing for non-native speakers, Elementary Italian en Introduction to Business.
Met name Psych, Italian en Business bevallen me erg goed. Het is interessante en over het algemeen goed te volgen lesstof en ik heb voor ieder vak een leuke professor.
Het levert ook iedere keer weer een komische situatie op als ze bij het opnemen van aanwezigen mijn volledige naam proberen uit te spreken, maar ze blijven het allemaal wel proberen! Wat opzich ook wel grappig is, is dat ik samen met mijn Business prof in de Italiaans klas zit. Dat is denk ik ook de prof waar ik de beste klik mee heb. Maargoed, zoals ik zei zijn de lessen over het algemeen dus goed te volgen en dat vind ik toch wel zo prettig. Een ding waar ik wel ontzettend aan moet wennen, is dat ik na zo'n 3-4 jaar weer daadwerkelijk mijn huiswerk moet maken en niet slechts voor de toetsen hoef te leren. Bij de meeste vakken nemen ze opdrachten in die je moest maken en gaat de les over een stuk tekst dat je van tevoren moest lezen en een deel van je eindcijfer wordt hierdoor bepaald. Ik moet dus wel! Maar over mijn rooster heb ik niks te klagen: ik ben op z'n laatst om 12.20 vrij, dus gelukkig heb ik nog wel ruim genoeg tijd voor leuke dingen :)
Genoeg over school. Vorige keer had ik het ook over het clubsoccerteam. De week er op waren de try-outs voor dat team en dat team heb ik wel gehaald. We trainen zo'n 2-3 keer in de week (wat ik liever 4-5 keer zou zien worden, maar dat is weer wat anders) met een groep van zo'n 20 man. Het is opzich best leuk, omdat het allemaal toffe gasten zijn, maar het niveau is absoluut niet om over naar huis te schrijven. (wat ik nu lekker toch ga doen!) De trainingen zien er eigenlijk altijd hetzelfde uit: aan het begin oefeningen die volgens mij heel nuttig zijn om het balgevoel van D-ers te verbeteren, maar die je met studenten iedere dag zo'n drie uur achter elkaar moet doen om ze echt nuttig te laten zijn. Vervolgens worden er kleine rondo'tjes gedaan (meestal 4 tegen 2) waarbij men zo vaak mag raken als men wil (zou volgens mij 1 keer raken moeten zijn). Daarna wordt er een groot positiespel gespeeld, wat voor het grootste deel van de tijd meer op een potje worstelen lijkt dan voetbal, waarbij vaak nog eens verkeerde aanwijzingen worden gegeven ook. Daarna een tijdje corners, wat opzich niet verkeerd is, en afsluitend een grote partij.
Wederom niet van al te hoog voetbaltechnisch niveau. Waar ik de amerikanen echter wel absoluut om moet prijzen is hun gedrevenheid en zelfdiscipline. We hebben geen coach, de twee aanvoerders regelen de trainingen, maar iedereen geeft elke training de volle 100%. Dat is dus wel erg fijn. Het scheelt ook dat de twee aanvoerders redelijk open staan voor inbreng van anderen, en een van hen is een Brit. Heeft dus de Europese manier van denken over voetbal. Samen met Marten, mijn Nederlandse vriend, en Rich (de Brit) gaan we proberen het meer op de Europese manier aan te pakken wat betreft training en spelsysteem. Dat gecombineerd met de Amerikaanse mentaliteit moet een redelijk succesvol recept worden dacht ik (in ieder geval ten opzichte van andere Amerikaanse teams). Intussen hebben we twee wedstrijden gespeeld, waarvan een uitwedstrijd waarvoor we 6 uur heen en 6 uur terug moesten rijden... Hier werd ook nog maar weer even duidelijk hoe veel de gemiddelde Amerikaan om voetbal geeft: Tussen een enorm baseball stadion aan de ene kant en een enorm footballstadion aan de andere kant, lag het slechtste veld waar ik ooit op heb gespeeld in een soort kooi, zonder ook maar iets wat op een tribune leek. Ik zal wat foto's plaatsen... Gelukkig wonnen we die wel (1-2). De andere werd helaas verloren (1-0), tegen een team dat in mijn ogen helemaal niet zo goed was, maar hier dus vorig jaar wel 2e All-Nation is geworden. Dat belooft dus wat, voor als we het niveau nog wat weten op te krikken. Nationals here we come!
Nou, waar het hart vol van is, stroomt de mond van over.. Het wordt tijd dat ik stop met mijn voetbalpraat.
Ik begin intussen meer en meer aansluiting te vinden met Amerikaanse studenten en sinds gisteren is hier de fraternity rush aan de gang. Alle frat's organiseren allerlei evenementen bij hun huizen, om mensen kennis met ze te laten maken en ze een indruk te geven van de vereniging. Aan het eind van deze week is het bid night, waarbij je aangeeft welke frat je wil joinen en dan begint de pledge periode (ontgroening). Ik heb tijdens Truman week al heel wat gefeest bij een bepaalde frat en tussen Truman week en nu regelmatig dingen als een BBQ daar gehad en ik ben vrij zeker dat ik die wil gaan joinen. Als het allemaal goed gaat ben ik straks een Phi Sigma Kappa brother :)
Daarnaast heb ik ontdekt dat er een Ski- en snowboardclub is op de campus, die tijdens de kerstvakantie een week op wintersport gaan naar de Rocky Mountains! Ik weet nog niet helemaal zeker of ik dit ga doen, maar ik ben wel lid geworden en de kans is vrij groot dat ik de eerste week van Januari in Aspen doorbreng! :)
Dan tot slot, ik heb hier intussen twee Bulldog (bijnaam van de Truman sport teams) football games gezien, en het is echt heel bijzonder. Zowel de sport zelf als de beleving eromheen. Er is een vrij groot cheerleading team, een showgirlsteam en een enorme drumband. Het cheerleadingteam staat de hele wedstrijd te schreeuwen en torentjes te bouwen, echt lachen :) Het showgirls team danst en schreeuwt vrolijk mee en voert in de rust een kleine act op, en de drumband toetert en trommelt wat af de hele wedstrijd lang. Echt een hele beleving op zich.
Nou, dit was het weer voor vandaag.
Hoop dat het jullie allemaal nog goed gaat daar!

See ya!

PS. Bedankt voor alle reacties en emails etc.! Erg leuk om zo nu en dan ook wat van jullie te horen, blijven doen!
Heb zelfs een kaartje gekregen! :)
Deze kwam echter met wat vertraging aan omdat niet mijn volledige adres er op stond. Mijn fout, ik had een onvolledig adres in een van mijn vorige verslagen vermeld. Hierbij mijn volledige contactgegevens:

Adres:

215 W. Normal St.
West Campus Suites 1103A-2
63501 Kirksville, MO
United States of America

amerikaans tel. nr.
(+1) 660 234 4309

skype: frank.oa94

  • 19 September 2011 - 05:24

    Alessia:

    Hee grote neef!
    Wat super leuk om je belevenissen en avonturen te lezen! Een weekje skiën in de Rockies klinkt als een jaloersmakend vooruitzicht ;)!
    Blijf genieten en een grote knuffel vanuit een zonnig Utrecht!

  • 19 September 2011 - 07:16

    JJ:

    Hi Franky,
    Leuk voetballen daar. Goeie grasmat! Hier is alles weer los. Je kunt het nog volgen via voetbal.nl. Dat cheargroupie is dat wat....voor jou!?!?!?! En jouw achternaam is geen probleem hoor: "Oldie evening home". Nou tot horens maar weer. Gr.gr. JJ.

  • 19 September 2011 - 09:00

    Frank Oude Avenhuis:

    Ik kijk nog zeer regelmatig op voetbal.nl en de Be Quick site voor het laatste nieuws omtrent B1 en A1 :) ook FCG en het Nederlands Elftal worden gewoon nog op de voet gevolgd, waar mogelijk live :)

  • 19 September 2011 - 11:50

    John OA:

    Mooi verhaal Frank, super dat het je goed gaat! En leer ze maar een beetje european soccer! Hier is het ook wel lwekker weer, wisselend en zo'n 20 graden. Mooi om te horen dat ze daar zo worstelen met onze naam. Op vakantie hebben we ooit een italiaan een nederlands boek laten lezen, klonk ook erg grappig. Volgende Week ga ik nog 5 dagen naar het Reuzengebergte in Polen een beetje offroad rijden, lijkt ook gaaf.

    Hey Frank, Succes en veel plezier verder. Groeten Ria en John

  • 19 September 2011 - 16:35

    M Marja:

    Mooi Frank, met zo'n verslag met foto's is ieder weer helemaal bij. Veel groeten van mijn koorleden, Ida, Coby enz. en een dikke smok van mij.
    Marja.

  • 19 September 2011 - 18:27

    Ineke Van Pol:

    Leuk om weer even wat van je te lezen. Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Tot het volgende verslag!

  • 20 September 2011 - 06:24

    Werner OA:

    Ha chefke, leuk om geluiden uit de States te "horen" ! Fijn dat je het een beetje naar je zin hebt en leer die cowboys maar eens nederlands. Tsjjj, dat ze Oeide Aaffenhoeiz niet uit kunnen spreken. Als jij straks president bent dan wordt er niemand minister zonder dat ze die naam perfect uitspreken, ha ! Viel Spass ! Au revoir, Arriverderci, ni hao, cu.

  • 25 September 2011 - 17:00

    Niels O.A.:

    Hey Frankie, mooi om je avonturen weer te lezen. zo'n rooster kon ik ook wel aan wennen :-). maarja, je komt er natuurlijk ook niet om alleen maar met je hoofd in de boeken te zitten. Beetje Coronaatjes drinken, chillen met cheerleaders enz. enz. :-). cheers man!

    Have fun!

  • 03 Oktober 2011 - 13:41

    Binkie:

    Ahh die Frankie!

    Goed te zien dat je het naar je zin hebt! Altijd leuk om weer even verslagje te lezen. Volgens mij kun je ook aardig volgen wat er in nederland allemaal gebeurd. Heb je ook mee gekregen dat er in DvhN stond dat BQ een rechtsbuiten mist?

    Ik zie uit naar het volgende verslag jonge. Hurry :D

    Spreek je snel!

    Binkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 41680

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Indonesie

15 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Studeren in de VS: Truman State University

Landen bezocht: