Heenreis, International Orientation en Truman Week - Reisverslag uit Kirksville, Verenigde Staten van Frank Oude Avenhuis - WaarBenJij.nu Heenreis, International Orientation en Truman Week - Reisverslag uit Kirksville, Verenigde Staten van Frank Oude Avenhuis - WaarBenJij.nu

Heenreis, International Orientation en Truman Week

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Kirksville

Dag allemaal,

Hier de eerste update vanuit de VS!
Toen ik 10 dagen geleden aan mijn grote avontuur begon, wist ik eigenlijk niet wat me te wachten stond en was het allemaal heel spannend. Intussen is er nog steeds een heleboel nieuw en sommige dingen nog wat wennen, maar ik ben intussen redelijk gesettled.
Eerst de heenreis: het verliep allemaal vrij voorspoedig. De vlucht van Amsterdam naar New York was een lange, maar de tijd vloog (haha..) want ik was erg benieuwd en had er erg veel zin in. Afscheid nemen op Schiphol was even lastig, maar eenmaal in het vliegtuig ging de knop om. Er werd gratis eten en drinken rond gebracht en je kon in een schermpje in de stoel voor je films kijken, spelletjes spelen enz. Prima geregeld dus.

Eenmaal in New York moest ik langs de immigratiediens, wat een stuk makkelijker ging dan ik aanvankelijk dacht. Vervolgens met een trein(!) naar een andere terminal voor mijn verbindingsvlucht naar Kansas City. Dat leek ook allemaal goed te gaan, maar klaar om op te stijgen kreeg de piloot het bericht van een onweerstorm. We hebben 2 uur op de startbaan staan wachten om eindelijk te kunnen vertrekken.. 3 uur later kwam ik veilig aan in Kansas City en werd ik met een shuttle naar mijn hotel gebracht. Ik was redelijk uitgeput van mijn reis, dus snel ff wat gegeten en een lange nachtrust gepakt. De volgende ochtend met de shuttle terug naar het vliegveld om op te worden gepikt door de universiteitsbus, die mij en zo'n 40 andere internationale studenten op kwam halen. Tijdens de 3 uur durende rit werd er een lunchstop gemaakt bij, jawel, McDonald's. Eenmaal aangekomen op de campus werden we naar onze kamers geleid. Ff tijd om uit te pakken e.d. en toen moest er worden gegeten in de cafeteria (grote eetzalen waar iedereen die op de campus woont kan eten). Meteen daarna werden we naar WalMart gebracht om de nodige spullen voor in je kamer te kopen (douchegordijn, dekens, kleerhangers etc.) en dat was echt een bijzondere ervaring. De winkel is enorm, reusachtig, ontzettend groot en ze verkopen echt alles: van babyvoeding tot volautomatische machinegeweren met kogels... Heel apart dus. Daarna was het tijd om de eerste nacht op Truman door te brengen. Ik heb hier een prima kamer, zal zsm ook wat fotos plaatsen.
De volgende ochtend zat ik rustig te eten toen ik opeens verrast werd met: "Hey, jij moet Frank wezen of niet?" Heb een super goeie nederlandse gozer ontmoet hier. Kan een mooi potje met 'm voetballen en hij houd ook wel van een feestje.
De twee dagen daarna bestonden voornamelijk uit langdradige informatiebijeenkomsten waar ons een heleboel over het leven op de campus, het amerikaanse onderwijssysteem en het handhaven van je 'legal status' (iets met immigratie). Gelukkig zaten er ook leuke dingen tussen, als kennismakingsspelletjes, rondleiding over de campus, etentjes bij verschillende verenigingen e.d.
Vrijdag hadden we een dagje om bij te komen en zaterdag was het Move-In day: alle amerikaanse freshmen kwamen aan op de campus. Het hele gezin komt dan met 2, soms 3 autos vol met huisraad om zoon of dochterlief te installeren in zijn/haar kamer. Een grote chaos dus, maar erg leuk om te zien.
Dat was ook de dag dat Truman Week begon: de algemene orientatieweek.
Voor freshmen betekende dat de uni leren kennen, paar orientatielessen, en feesten. Voor ons alleen dat laatste. Iedere avond ging het dag er af bij alle fraternity houses. Echt zoals in de films als American Pie e.d. alleen wat minder naakt, haha.
Gisteren was de laatste dag van Truman Week en vandaag ging het schooljaar dan echt beginnen. Mijn eerste en enige class vandaag was General Psychology, best interessant :)
Dus so far, so good. Echt al een heleboel leuke mensen ontmoet, zowel internationals als amerikanen, heb een toffe roommate en heb het erg naar mijn zin.
Er is helaas een ding wat tegen zat.. De coach van het soccerteam is een compleet konthoofd en heeft niemand die try-outs deed toegelaten tot het team, inclusief mij. En nee, dat was niet omdat de Amerikaanse studenten erg goed kunnen voetballen. Dat gebruikte hij wel ongeveer als reden, maar geloof me, dat was niet het geval.
Geen varsity soccer voor mij dit jaar dus. Gelukkig is er een 'clubteam' waar ik in kan gaan spelen, en die coach even flink ga laten balen dat ie me niet heeft geselecteerd.
Ik heb intussen een aardig boekwerk geschreven dus hier ga ik het bij laten voor nu. Ik hoop dat het jullie allemaal nog goed gaat in het koude kikkerlandje.
Spreek jullie later weer!

Frank

  • 26 Augustus 2011 - 06:40

    Robin:

    Eey Frank, mooi verslag man! USA goes frenky?

  • 26 Augustus 2011 - 07:11

    Michelle:

    ha die Frank, lieve neef van me

    wat schrijf je je avonturen mooi! leuk om te lezen! zo te lezen zie je er de humor wel van in met die vent van het soccerteam, wat een konthoofd, hahaha die houden we erin!!
    Laat hem idd maar eens zweten, dat hij jou niet in zijn team heeft.
    Ik wens je voor daar een fijne en mooie tijd toe, leerzaam en ook vooral erg bijzonder! Fijn ook om te lezen dat je kamergenoot een fijn persoon is en dat je het met elkaar kan vinden! veel plezier en tot gauw weer, Liefs van Koen en Mies

  • 26 Augustus 2011 - 12:00

    M. Marja:

    ..klinkt goed! Enne... laat die coach een poepie ruiken! tot skype, smok oet Grunn'n.

  • 26 Augustus 2011 - 12:15

    Inge:

    Yay! Jammer van het varsity voetbal, maar volgens mij ga jij je prima vermaken dit jaar!

    Liefs uit Nijmegen.

  • 26 Augustus 2011 - 13:17

    Koen Feijen:

    Hey Frank,

    Sommige trainers snappen er ook niks van! Heel veel plezier en succes gewenst en we spreken elkaar.

    Groeten,

    Koen Feijen.

  • 27 Augustus 2011 - 15:47

    Ineke Van Pol:

    Fijn dat je eerste ervaringen over het algemeen positief zijn. Jammer van dat varsity soccer. Hopelijk kun je toch nog genoeg genieten daar. Succes met de studie!

  • 27 Augustus 2011 - 19:40

    3 Vrienden En Bier:

    ola,
    klinkt allemaal erg gruwelijk, wij maken er hier ook het beste van, vieren nu alvast een soort feestje voor stans verjaardag. wel jammer dat jij er niet bent natuurlijk maar zo te horen heb jij het ook wel naar je zin. Trainer blijft natuurlijk een konthoofd, nationalistische kutamerikaan, maar sowieso dat dat andere team met jou erbij zijn team ownt. we hebben ondertussen een aardig boekwerk geschreven maar we laten het hierbij voor nu, groetjes Jochem, Sjoerd en Stan

  • 28 Augustus 2011 - 14:41

    Niels:

    Hey Neef,

    Leuk om over je avonturen te lezen. Laat dat konthoofd mooi zweten met zn prutsteampje ;-). heel veel plezier!

    Dikke kus Niels

  • 28 Augustus 2011 - 18:50

    Francina:

    Klinkt allemaal goed en spannend! Heel veel succes in Amerika en maak er een mooi jaar van. Jammer dat je niet meer naar Appingedam kon komen.

  • 30 Augustus 2011 - 19:34

    :

    Ik was net je verhaal aan het lezen toen ik je vriendenverzoek kreeg haha. maar leuk verhaal Frank, mooie dingen maak je al mee!:) wel balen van dat team.. In ieder geval, nog heeel veel plezier en geniet ervan!!XX

  • 31 Augustus 2011 - 19:14

    Julia:

    Hee frankie, wat een toffe verhalen, ik zie je al helemaal american pie-achtig voor me daar (maar dan iets minder naakt.. hahaha geweldig). Hoop dat je niet al te veel niet te volgen biologie lessen krijgt daar, maar zo nee dan vermaak jij je vast wel... Liefs en ik blijf je volgen! Julia

  • 05 September 2011 - 15:18

    Lisette And Family:

    Hoi Frank!

    Wat leuk om je ervaringen te lezen!
    En moest lachen, toen je schreef, dat `de tijd vloog` toen je in het vliegtuig zat!
    heel veel plezier daar, en laat vaak wat van je horen; we volgen jou..

  • 08 September 2011 - 07:45

    Monique Van Gijzel:

    Mooi verhaal om te lezen. Het klinkt allemaal geweldig goed geregeld inclusief de feesten. Jammer van het soccerteam, maar er komen ongetwijfeld nog stapels geweldige ervaringen. Geniet er van! Groeten uit Groningen. En houd ons op de hoogte: lekker lachen om die gekke Amerikanen (totdat je er zelf bijna en geworden bent).

  • 11 September 2011 - 14:27

    Maria Bolscher:

    He Frank,

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat in the States.
    De foto's zien er goed uit van je verblijf daar en zo te zien zit je al midden in het sociale gebeuren daar.
    Heel veel succes met alles en geniet ervan.

    groetjes, Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 41679

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Indonesie

15 Augustus 2011 - 31 Mei 2012

Studeren in de VS: Truman State University

Landen bezocht: